Monday, December 3, 2012

Børnefødselsdag 6 år

Til tvillingernes 6 års fødselsdag blev de adspurgt om hvordan festen skulle være var svaret; Rumfest og prinsessefest. Ikke nemme temaer at kombinere! Så det blev til to fester i stedet ... 

Her er beretningen fra da jeg skulle planlægge det ...


Festerne bliver samme dag, men hvor ankomsten af deres respektive klassekammerater er lidt forskudt så vi ikke blander prinsesser med astronauterne.

Jeg ved allerede nu at det bliver en grum maj måned rent arbejdsmæssigt, så planlægningen må være helt i top.

Ungerne er lige startet i SFO og er også kommet ind i en klassegruppering. Denne fødselsdag vil derfor være den første med deres nye klasser. 

Fra min egen barndom husker jeg især hvor fantastisk det var, når ens klassekammerater snakkede om ens fødselsdag længe efter fødselsdagen og der var en vis prestige i at holde den fedeste fødselsdag. 

Mange af Alexanders kammerater har holdt Sørøverfester på det seneste. Jeg ved ikke om det var derfor at Alexander meget stålfast sagde; Jeg skal ikke have en sørøverfest - jeg vil have en rumfest. Jeg gik straks igang med at finde på ting. Jeg besluttede hurtigt, at det selvfølgelig skulle være festen over alle fester. Hurtigt erkendte jeg at danske websites er lidt ideforladte, men på http://www.birthdaypartyideas.com/ fandt jeg så mange ideer at jeg blev helt forpustet. Der er noget til alle ambitionsniveauer og pengepunge. 

Emmelines veninder har primært holdt fødselsdag i børnehaven, så der var der ikke noget frøkenen ikke ville have. Da jeg spurgte hende var svaret; Rapunzel fest. Jeg har dog senere fået godkendelse til at det er en mere generel fødselsdagsfest. Her kunne førnævnte hjemmeside også være behjælpelig med ideer.

Planlægningen
Som nævnt skulle planlægningen være helt i top. Udover selve børnefødselsdagen, skulle familien komme dagen efter til den rigtige fødselsdag, så der skulle planlægges tre fødselsdage. Jeg har en tendens til at overdrive lidt og undervurdere hvor meget tid jeg skal bruge, så planlægningen skulle også indeholde en vurdering af hvad der er realistisk for mig at nå, hvad jeg kunne uddelegere, hvad jeg kunne købe mig til og hvad jeg skulle lave selv.

No comments:

Post a Comment